Om en kokt, en stekt och Bellman

Hahah inte riktigt men jag blev både kokt och stekt idag. Vi åkte till en jätte stor loppis utanför Mariestad. Det var hur mycket folk som helst och as varmt!
Inte så att man blir upplagd för att loppis rota men iaf. Vi kikade efter en kompis till vår nya fåtölj men inte nåt bra, om de inte var fula så var de trasiga. En var jättefin men den var såld :) Tyypiskt.

Dock så hittade jag ett vägghängt skoställ som var lite kul kostade en hel tia! Sen köpte jag en såssnipa från Rörstrand för en femma.

En utklippt halvcirkelkjol och en scaves fick följa med också. För 30kr ihop så..
Bilder kommer.




Nu har jag lite kul sy projekt på gång. Var ute och åkte häromdagen med. Stannade vid nyrenoverade Brännebrona gästis och drack kaffe. Och där mitt i ingenstans fanns en stor tygaffär. :D Och det  var inga moderna tyger kanske men det fanns en del fint. Priserna hängde inte med heller 29:- /m för muddväv eller ja den grövre tubtrikån. I Skövde tror jag den kostar det dubbla iaf. Tanken var att den och det andra tyget jag köpte ska bli en klänning.
Bandet köpte jag mest för att det var så fint.


Kommentarer
Postat av: Evis

Har de målat raststället i Brännebrona rosa?

2009-06-28 @ 22:56:33
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Matilda

åh, det där mönstrade tyget, det var riktigt fint!

2009-07-08 @ 20:10:34
URL: http://quietland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0