Ursäkta

Min tråkiga blogg.

Jag är rätt nere nu, "vårat" hus har dålig/rutten blindbotten. Det kostar ca 100 000 att fixa hos en firma! Håller på och förhandlar med säljaren om att sänka priset så vi får loss de pengarna.


Mäklaren skulle ringa på mån.

Vi skulle eg ha skrivit kontrakt igår, men nu är oklart om vi får det alls. Hon var snorkig och otrevlig när vi var där i Torsdags. Och menade på att : Det finns andra interessenter!

MM det märkte vi ju iom att det var så många som budade och så  ;)
Hon kommer få problem att sälja huset nu! Så alla tjänar på att vi kommer överens om nåt.

Men men...



Jag vill mest deppa ihop nu.
Allt var ju klart och vi var så glada!!


Sorry my booring blog now. I'm down due to something unexpected with "our" house.
The insulation under the floor is rotten and needs changing. To the cost of ca 10  000£!
Trying to reduce the price to afford fixing it. We haven't signed a contract yet, but everything was set!

We just what it to be resolved!

Kommentarer
Postat av: Marie

Fan vad tråkigt! Förstår verkligen att du är deppig. Hoppas verkligen att det fixar sig så att hon går ner i pris o att ni kan fixa huset.

2009-02-28 @ 17:38:52
URL: http://marie1982.blogg.se/
Postat av: Maian

Se till att vara försäkrade mot dolda fel. Och att säljaren är det. Och att mäklaren också är det, jag tror de ska vara det med.



Låt en riktigt besiktningsman göra besiktning. Ta meriter från besiktningsmannen om ni kan.



Och KÖP inte om det känns illa i maggropen.

2009-03-01 @ 21:27:28
Postat av: mallis

Vi hade bes med anticimex i torsdags!



Det känns jätte bra med huset trots alla fel. Det är därför jag e så deppig. Doldafel försäkring har man i bes till viss del...

2009-03-02 @ 13:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0