Äntligen har jag hittat den!

Kartan över odlingszonerna!

Jag är ju som ni kanske kommer ihåg trädgårdsbiten ;)
Och nu finns det ju rikligt med plats i nya huset!!

Min rododendron är nog död men jag tror rosen lever iaf. Den var ju så fin i sommras.





Finally I found the map over the different gardening zones. Needs find out what plants that can survive our harsh vinters.

My rose lives to get planted in our garden! But I think that the Rodonedron is dead. :(





Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Tor

Vilken vacker ros. Tur att den överlevdse iallafall.

2009-02-24 @ 19:22:13
URL: http://moliden.blogspot.com
Postat av: mallis

Tack! Ja det är tur, hoppas den klarar flytten med.

2009-02-24 @ 19:49:38
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: Lillgull

Å nu ska jag va så där förnuftig och trist.. Men jag måste bara få dela med mig av lite tips!

Jag har nu haft en egen trädgård i 5 år och jag har gått på en del ekonomiska nitar. Jag älskar t ex pioner och buskar-men de är ofta dyra som FN att köpa. Ofta vill man ju ha de lite större kraftigare exemplaren och de kan gå på ca 600 kr för en stor buske.

Om jag vore du skulle jag investera i en del nya växter nu i vår t ex rabarber och oregano och kanske lite rosor.. Men ! Vänta med att köpa roddisar till i höst!

Frukt träd och stora buskar ska man köpa på hösten-då reas de ut ofta till halva priset. Dessutom är hösten en utmärkt tid att plantera nytt...

2009-02-26 @ 21:30:17
URL: http://www.onedreamycloset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0