blommor kryddor och snålblåst

image220
image221
image222


Det blir en rosa blå och lila balkong i år.De små ynkliga sakerna vid spaljeerna är clematis. En blå och en rosa med mycket stora fina blommor. Tänkte de skulle fylla och täcka det hemska räcket. Korrigerad plåt är ingen höjdare. Nu så ska det växa av bara sjutton.
I de blå amplarna funderar jag på att sätta smultron. Kan ju vara kul med nåt annan än kryddor och blommor. Hittade ingen Persilja alls, måste fixa till en annan dag. Känns ju som en bas om man nu ska köra med färska kryddor. Citronmeliss, citrontimjan och oregano har vi nu. Är lite inne på att köpa Basilika med, men väntar nog lite. Har för mig att de är ganska känsliga för kyla och drag. Låter inte som idealet på balkongen direkt.

Funderar på att sy dynor till stolarna. De är hemskt hårda och jävliga, satt ute och läste i förmiddags. Men fick till slut gå in och sätta mig istället. Träsmak i baken...


Nu snart ska jag till gymmet och sen upp på billingen å springa. Motivationen är vid fotknölarna just nu men men. Måndagen fattas ju i schemat så. Jag får väl bassning annars antar ja.

Kommentarer
Postat av: Maian

Mäh! Nu vill jag ju också ha en balkong! Ännu mer än förut! Skryyyyyyt! =D

2008-05-12 @ 19:41:19
URL: http://maian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0